Vi vil vokse i år

25. februar 2019Skrevet av: BackerSkeie

Den 22. februar ble vår managing partner Knut Ole Tande intervjuet i Finansavisen.

«Vi er godt fornøyd med fjoråret, vi har styrket vår posisjon og bygd teamet for ytterligere vekst i 2019», sier Tande.

Oljebortfall

«På det meste var 40 prosent av omsetningen vår oljerelatert», forteller Tande.

«Vi kommer ikke til å opprette kontorer i andre byer i Norge nå, det er et bevisst valg. Vi har ikke mange oppdrag i andre norske byer, men det er ikke vanskelig å betjene det fra Oslo-kontoret», sier han.

Da oppdragene fra oljesektoren falt, besluttet BackerSkeie å også rette seg inn mot offentlig sektor, og Tande anslår at rundt 20 prosent av selskapets oppdrag kommer fra denne sektoren. BackerSkeie har blant annet hentet de seneste sjefene til selskaper som Statistisk Sentralbyrå, Folketrygdfondet og NVE.

Mer strategi

«Vi har investert i to nye konsulenter, og vi har styrket vår posisjon, og det tror vi vil gi vekst i 2019. Vi ser en trend i at de fleste selskaper, på tvers av bransjer, løfter spørsmålet om hvordan digitale muligheter kan benyttes til å utvikle egne forretninger opp i ledergruppen», sier Tande.

«Vi ser en trend i at de fleste selskaper, på tvers av bransjer, løfter spørsmålet om hvordan digitale muligheter kan benyttes til å utvikle egne forretninger opp i ledergruppen», forteller Tande. Det betyr at selskapene jakter på nye ledere med nettopp en slik kompetanse, og det er et område BackerSkeie ønsker å vokse innenfor.

«Teknologiselskaper vokser fortsatt, det samme gjør eksportindustrien og bygg og anlegg, mens varehandel er inne i en omstrukturering», avslutter han.

Saken er et utdrag fra Finansavisen, februar 2019.