Loader

Kan latter gi økt produktivitet?

board-smiling

Det sies at en god latter forlenger livet, men visste du at en god latter også kan øke produktiviteten?

Harvard Business Review skrev nylig om latter i jobbsammenheng. Forskning som er gjort viser at en god latter kan sørge for økt jobbtilfredshet, forhindre stress, øke engasjement, samt øke kreativiteten og evnen til å samarbeide. I tillegg peker studier på at analytisk presisjon og produktivitet kan øke gjennom latter i arbeidshverdagen.

Et forsøk viste at etter å ha sett et klipp av en komedie økte produktiviteten med 10 % hos de ansatte. Det å legge til rette for latter på arbeidsplassen kan med andre ord sikre mer enn bare et hyggelig arbeidsmiljø, det kan gi bedre resultater for bedriften.

Det kan derfor være lurt å la latteren sitte ekstra løst i juleinnspurten. Det kan gi en bedre sluttspurt.

Med dette lille innspillet vil vi i BackerSkeie ønske deg en riktig god jul og et spennende 2019!

Les mer her.

Se flere Kontakt oss